מ"ר נדל"ן מסחרי
מ"ר נכסים מניבים
מ"ר עבודות גמר
חזון שמוביל הצלחה
בכל מוקדי העסקים המרכזיים בארץ, בקריות ההייטק ובפארקי התעשייה בישראל, תוכלו לראות פרויקטי נדל"ן מסחרי שעליהם אנחנו חתומים. עם קרוב לשני מיליון מ"ר בנוי ועוד מאות אלפי מ"ר להשכרה, תדהר נחשבת לאחת מקבוצות הבנייה האיכותיות והמובילות בישראל.
המוניטין ויכולת הביצוע שלנו בתחום הנדל"ן המסחרי נובעים מגישת ה-One Stop Shop שלנו. כל אחת מהחטיבות המקצועיות נחשבת למובילת שוק בתחומה וכולן עובדות בתיאום מוחלט. התמהיל העסקי שלנו משלב ייזום, תכנון, ביצוע, עבודות גמר וניהול נכסים, מתוך הבנה שמעורבות מקצה לקצה בתהליך תאפשר לנו להציע ללקוחות את התוצאה הטובה ביותר. התוצאות והשירות הם בהתאם: הפרויקטים שלנו מבוצעים בשיטת תדהר לבנייה איכותית, הם עומדים בלוחות הזמנים הקשוחים ביותר, מנוהלים בתחזוקה גבוהה ומניבים תשואות גבוהות.
אפשר לכתוב הרבה על העוצמה שלנו כקבוצה בתחום הנדל"ן המסחרי, המספרים יספרו זאת טוב מאיתנו – נכון להיום, אנחנו מחזיקים בכ-365,000 מ"ר של משרדים, שטחי מסחר ולוגיסטיקה להשכרה, ביניהם כ-173,000 מ"ר של משרדים איכותיים ברמת AAA. בנוסף, יש לנו מגוון גדול של נכסים בחו"ל, ביניהם מתחם העסקים Airport City בבלגרד, זוכה פרס הפרויקט הטוב ביותר במזרח אירופה.
פרויקטים נדל"ן מסחרי
ראול 16 ,תל אביב
OMER HOUSE ,הוד השרון
מתחם CU רמת החייל ,תל אביב
היי-טק פארק ,רעננה
Beyond ,גבעתיים
בית התמר ,רעננה
תדהר לגון ,נתניה
הקריה האקדמית אונו ,קרית אונו
לקבל יותר בתדהר
לפעמים, להיות במקום הנכון זה הדבר החשוב ביותר כדי להצליח – לנדל"ן המסחרי של קבוצת תדהר יש יתרונות ייחודיים שהופכים אותו למוקד משיכה עבור חברות ועסקים מובילים, בארץ ובעולם, ובתחומים שונים. מגוון השירותים והפתרונות של תדהר יוצרים את התנאים האופטימליים להתפתחות וצמיחה של חברות מכל סדרי הגודל.
תדהר Tailor Made
מעכשיו, אפשר לתכנן מבנה עסקי בהתאמה מדויקת לצרכים העסקיים שלכם זאת מבלי לרכוש את הנכס. מסלול תדהר Tailor Made, הנו מסלול המאפשר לכם לשכור נכס להשכרה לטווח ארוך, ליהנות מפריסה גמישה של עלויות ההקמה ולחסוך את מחיר רכישת הנכס, הקמת המבנה והתחזוקה.
כל מה שרציתם לדעת על נדל"ן מסחרי
איך תבחרו את המקום האידיאלי לעסק שלכם? במה כרוך המעבר למשרדים החדשים? איך תוכלו לחסוך במשאבי ניהול, זמן וכסף? ומה הקשר בין צבע הקירות במשרד להצלחה שלכם?
המדריך המלא לנדל”ן העסקי
*המידע האמור לא מהווה ייעוץ מחייב ו/או מקיף ו/או המלצה, האמור מהווה מידע שיווקי בלבד, ויש להיוועץ ביועצים מומחים מטעמכם, בטרם ביצוע כל פעולה, לרבות בקשר עם כל המידע האמור לעיל.
מה עדיף, לרכוש או לשכור נדל"ן מסחרי?
ההחלטה אם לרכוש או לשכור נדל"ן מסחרי, היא החלטה חשובה ומשמעותית שכמובן – תלויה רק בכם, בצרכים שלכם ובציפיות שלכם. מבלי להתיימר לייעץ לכם כיצד לנהוג, ניסינו לאסוף עבורכם מספר יתרונות לכאן ולכאן, שאנו מקווים שיעזרו לכם ויכוונו אתכם לדרך הנכונה עבורכם :
שכירות לפני רכישה
יתרונות לשכירת נכס:
אין צורך בהשקעת הון עצמי ראשונית
שיקולי מיסוי: דמי שכירות, בניגוד לעלות הרכישה של משרד חדש, הם הוצאה מוכרת במלואה. דמי השכירות מופחתים מהרווחים של העסק וכך תוכלו לשלם פחות מסים. עסק הרוכש משרד או שטח מסחרי יוכל לקבל החזר מס רק על חלק קטן מדמי הרכישה ששילם ובחלוף זמן רב.
מקסימום גמישות ואפשרות להתאים את המשרד לצרכים המשתנים של העסק לאורך השנים. לדוגמה, שינוי בפעילות ובמספר העובדים דמי השכירות לא תמיד משקפים את הערך האמתי של הנכס, כך שמי ששוכר היום במחירים נמוכים יחסית לערך הנכס, כנראה יעדיף להמשיך ולשכור אותו.
יתרונות לבעלות על הנכס:
- אינכם נדרשים לשלם דמי שכירות עבור המשרדים. תשלומי המשכנתא, ככל שיידרשו, יהפכו אתכם במשך הזמן לבעלי הנכס.
- תוכלו למכור את הנכס בכל מועד שתחליטו וליהנות מתשואה הונית על ההשקעה שלכם.
- תוכלו לייצר הכנסה קבועה באמצעות השכרת הנכס.
- תוכלו להשתמש בחלק מהנכס ולהשכיר את חלקו האחר, וכך לייצר הכנסה נוספת לעסק וגמישות מקסימלית בהתאמת הנכס לצרכים העתידיים של העסק שלכם.
מה צריכים לקחת בחשבון במעבר למשרדים חדשים ?
מעבר למשרד חדש כרוך במספר רב של החלטות והתלבטויות שיש לקחת בחשבון. מעבר להחלטה הראשונית על עצם המעבר למשרדים החדשים, צצות מגוון התלבטויות נוספות כמו לאן לעבור? מתי לעבור? מהו השטח הרצוי של המשרד? האם לקנות או לשכור שטחי משרד? איך המעבר ישפיע על מערכות היחסים עם הלקוחות, הספקים והעובדים שלכם?
איך ועל ידי מי תנוהל הלוגיסטיקה הכרוכה במעבר למשרדים חדשים? המיון, האריזה, ההובלה והפריקה, ההתארגנות במשרד החדש, ארגון עמדות העבודה, חיבור המחשבים, התקנת הציוד החשמלי, הארונות, המדפים, הריהוט ועוד. מעבר למשרדים חדשים יכול להיות כאב ראש לא קטן, ומצד שני גם הזדמנות להתקדם למשרד המותאם בשלמות לצרכים הנוכחיים והעתידיים של העסק שלכם.
להישאר או לעבור למשרד חדש?
מעבר למשרדים חדשים היא החלטה מורכבת ומשמעותית, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. יחד עם זאת, יש נסיבות שבהן שווה לשקול מעבר:
- מספר העובדים גדל או צפוי לגדול ושטח המשרד הקיים קטן מדי.
- סביבת העבודה הקיימת אינה מתאימה יותר לאופיו המשתנה של העסק או לדרך שבה אתם רוצים שלקוחות יתפסו אתכם.
- המיקום של העסק אינו נוח מספיק עבור העובדים, הספקים או הלקוחות שלכם.
- התשתיות בנכס הקיים אינן מתאימות לצרכים החדשים של העסק.
- איחוד משאבים – במהלך השנים הוספתם טלאי על טלאי וכיום המשרדים שלכם ממוקמים בקומות שונות, בבניינים שונים או אפילו בערים שונות. מעבר למשרדים חדשים, שבהם כל הארגון עובד ביחד, יכול להיות פתרון שתרצו לשקול.
- הסתיימה או עומדת להסתיים תקופת השכירות שלכם בנכס הקיים ואתם לא יכולים/רוצים להאריכה.
- העסק שלכם ממוקם בבניין מיושן ומצריך השקעה מרובה בשיפוץ ותחזוקה, הן מבחינת ההשקעה הכספית והן מבחינת הזמן (ימי עבודה, משאבי ניהול וכד').
- הרחבת הפעילות העסקית או לחלופין, תהליכי התייעלות או צמצומים.
- שלב טבעי באבולוציה של הארגון.
- צפי עתידי לגידול או לקיטון.
- חוסר התאמה – המשרדים שלכם אינם משקפים את ערכי העסק שלכם, תרבותו הארגונית או התדמית שאתם רוצים ליצור.
- העובדים אינם מרוצים מהתנאים במשרד, מהמתקנים, השירותים או המיקום שלו (גישה לתחבורה ציבורית, בעיות חנייה וכד').
איך תבחרו את המיקום האידיאלי לעסק שלכם?
אחת ההחלטות החשובות והמורכבות ביותר במעבר למשרדים חדשים או למתחם מסחרי חדש, היא ההחלטה היכן למקם את העסק. ניסינו לרכז כאן מקצת מהשיקולים אותם רצוי שתבחנו לפני שתקבלו את ההחלטה :
- שיקולי מרחק – מקום המגורים של העובדים הוא ללא ספק אחד השיקולים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על חברות בבחירת מקום למשרדים החדשים שלהן. ככל שהחברה מעסיקה יותר עובדים, כך היא מוגבלת יותר באפשרות להתרחק מהמרכז, כי עליה להיות אטרקטיבית בעיניי קהל גדול של מועסקים. מצד שני, חברות הבוחרות לקבוע את מקום מושבן בפריפריה, נהנות מכוח אדם איכותי בעלות נמוכה יותר בדרך כלל.
- שיקולי עלות – בשל הביקושים הגבוהים ושיעורי התפוסה הגבוהים של משרדים באזור המרכז, מחירי המשרדים ודמי השכירות במרכזי הערים ובאזורי התעשייה המבוקשים (רמת החי"ל, מתחם הבורסה, אזורי התעשייה ברעננה ובכפר סבא, פארק המדע ברחובות וכד') ממשיכים לעלות מדי שנה. זו הסיבה שחברות רבות מעדיפות לצאת מאזור המרכז, לקבוע את מושבן בפריפריה וליהנות ממשרדים גדולים יותר, חדשים ומודרניים, בעלויות נמוכות משמעותית.
- מסים, אגרות והטבות מס – תשלומי המסים המקומיים הם הוצאה משמעותית וכבדה לעסקים, בעיקר כשמדובר בעסקים גדולים הזקוקים לאלפי מטרים של שטחי משרדים או לוגיסטיקה. חשוב מאוד לבדוק מראש מהם שיעורי המסים המקומיים בעיר שבה אתם שוקלים למקם את המשרדים שלכם. ברוב המקרים תגלו כי ככל שתתרחקו מאזור המרכז, כך יקטנו שיעורי המסים וייתכן שאף תוכלו ליהנות מהטבות מס באזורים שהמדינה מעוניינת לקדם.
- נגישות, פקקים ומה שביניהם – אחד הגורמים המשמעותיים ביותר במיקום המשרדים הוא ללא ספק נושא הנגישות. גם עבור לקוחות וספקים וגם עבור העובדים שלכם. עובדים הנאלצים להתמודד מדי יום עם פקקי תנועה הגוזלים מהם 3 שעות ויותר של נסיעה למשרד ובחזרה, זו בעיה ש שמשפיעה באופן ישיר על רווחתם, שביעות רצונם והיעילות שלהם.
- נגישות לתחבורה ציבורית, לרכבת ולרכבת הקלה.
- חנייה – היעדר פתרונות חנייה עבור עובדים ואורחים.
- קרבה ללקוחות / ספקים / תשתיות – חשוב שתשאלו את עצמכם, עד כמה חשוב לכם להיות קרובים לקהל הלקוחות שלכם, לספקים שלכם או לשירותים ותשתיות שלהם אתם זקוקים. גורם זה יכול להיות מרכיב עיקרי בהחלטה היכן למקם את המשרדים החדשים שלכם.
- סביבת עבודה אטרקטיבית עבור העובדים והלקוחות – מתחם מעוצב, מודרני שמשרה אווירה נעימה, קרבה לקניון, מרכז קניות או שדרת מסחר (חנויות, בתי קפה ומגוון מסעדות), חדר כושר, בריכה, פארק וכד' . בזכות כל אלה, העובדים שלכם יהיו מרוצים יותר ויבזבזו פחות זמן בדרכים והרבה יותר זמן בעבודה. עבור הלקוחות שלכם, סביבת עבודה, שמשקפת את אופי העסק וממצבת אותו במקום הנכון תהיה חלק חשוב ובלתי נפרד מהתדמית שלכם ומשמעותית מאוד בבחירה לעשות אתכם עסקים.
- שירותים עירוניים שהעירייה מעניקה בעיר אליה אתם שוקלים לעבור.
- שיקולי תדמית ופרסום – מיקומו של העסק שלכם יכול להוות יתרון תחרותי, כמו לדוגמה, עסק הממוקם בצומת הומה אדם או על כביש ראשי ויכול לפרסם עצמו באמצעות שילוט בולט, או לחלופין, אינטראקציה עם הלקוח (חנות, מרכז שירות או מסעדה),כשהעסק ממוקם במרכז מסחרי מצליח או על רחוב ראשי שיש בו תנועה טבעית של אנשים.
- תחשבו על העתיד – שיקול חשוב נוסף בבחירת המקום הבא של העסק שלכם הוא האפשרויות העתידיות – האם יש לכם לאן להתרחב אם תרצו לעשות זאת בעתיד? האם מדובר באזור עם פוטנציאל צמיחה? האם כשתרצו למכור (אם הנכס בבעלותכם), האם תוכלו ליהנות מעליית המחירים באזור?
נשמח לשמוע מכם
ונחזור אליכם כמה שיותר מהר