| 2.05.2024 |

אחריות קבלן: מהו חוק המכר?

כמו לכל מוצר שאנו רוכשים ומקבלים אחריות לתקינותו, גם כאשר מדובר בדירה חדשה – אחת ההשקעות הגדולות ביותר שלנו, חשיבותה של אחריות הקבלן המייצר את הדירה היא גדולה ומכופלת. חוק המכר (דירות) התשל"ג 1973, מסדיר את אחריות הקבלן על הדירות אותן בנה –  על המלאכות השונות בה ועל הפריטים השונים בדירות .

הכירו את חוק המכר המסדיר את אחריות הקבלן על הדירה

מזה שלושה עשורים שאנו בתדהר מתכננים ובונים בתים שאנשים אוהבים. כחברה יזמית ובונה אנו לוקחים אחריות מלאה על התהליך ומלווים את לקוחותינו בשלבי התכנון והבנייה, ולכל אורך תקופת הבדק והאחריות.

כבוד גדול הוא לנו שנתתם בנו את אמונכם ואפשרתם לנו לבנות את דירת חלומותיכם. זכות זו עומדת בבסיס מערכת היחסים ארוכת השנים בינינו לבינכם, המושתת על המחויבות הערכית של תדהר כלפי לקוחותיה.

מה זה בעצם חוק המכר?

חוק המכר מסדיר את מערכת היחסים בן הקבלן לרוכשי הדירה לאורך שנים קדימה.

כחברה אשר שמה את לקוחותיה בראש סדר העדיפויות ומחויבת להעניק שירות אישי לכל אורך הדרך, אנו שמחים שיש כזה חוק שנועד להגן על זכויות לקוחותינו.

איך החוק מגן עליכם הרוכשים?

החוק מצביע על כך שהקבלן, שמחויב לפי החוק לבנות את דירתכם כראוי בהתאם לתוכניות ולתקני בנייה ובטיחות, ממשיך להיות אחראי לתיקון ליקויים גם בתקופה שאחרי מסירת הדירה החדשה. עוד נציין כי אחריות הקבלן לטיפול מתחלקת לשתי תקופות: תקופת הבדק ותקופת האחריות.

תקופת הבדק:

תקופת הבדק היא התקופה בה הקבלן מחויב לבחון ולטפל בליקוי עליו הודיע הרוכש ולכל מלאכה, תקופת בדק שונה. תקופה זו מתחילה עם מסירת הדירה לרשות הקונה ונמשכת בין שנה אחת לשבע שנים, בהתאם לסוג הליקוי. לדוגמה: עבור סדקים קטנים (או בשמם הרשמי 'סדקים נימיים') תקופת הבדק היא שנה אחת, ועבור ליקוי בריצוף וחיפוי פנים, נגרות ואלומיניום היא שנתיים. כלומר, תקופת הבדק תלויה בסוג המלאכה שיש לבצע.

חשוב שאם וכאשר אתם מגלים ליקוי, יש לדווח אלינו בהקדם כדי שנוכל לראות, לבדוק ולתת מענה בזמן אמת. הקבלן יגיע  לבחון ולטפל בליקוי שדיווחתם.

מייד עם תום תקופת הבדק מתחילה תקופת האחריות שהינה 3 שנים לכל המלאכות.

תקופת האחריות:

בתקופה זו  על הרוכש לדווח על הליקוי ולהוכיח לקבלן שהליקוי נעוץ בעבודה, תכנון או חומרים מתקופת בניית הדירה.

תקופת האחריות מתחילה עם סיום תקופת הבדק ונמשכת תמיד שלוש שנים. בתקופה זו על רוכש הדירה להוכיח באמצעות דו"ח או אסמכתא מגורם מקצועי כי הליקוי נובע מהתכנון, הביצוע או מהשימוש בחומרים על ידי הקבלן בזמן בניית הדירה.

בכל הנוגע לליקויים מהותיים ביסודות ובשלד הבניין, ביציבות ובטיחות, שימו לב ומאוד חשוב שתדעו – אין הגבלת זמן על אחריות הקבלן.

תדהר אתכם בכל תקופה

חשוב לנו שתדעו שבתדהר עושים את מירב המאמצים ומשקיעים משאבים רבים כדי לייצר את דירתכם ברמה ובאיכות הגבוהה ביותר. מכיוון שבניית דירה היא מלאכת כפיים הבונות בלוק על בלוק ומחברות צינור לצינור, ייתכן ויתגלו לאורך השנים ליקויים כאלה ואחרים. כדי לטפל בליקויים אלה במהירות ובמקצועיות, אנו מעמידים לרשותכם צוותים מקצועיים במחלקת שירות הלקוחות.

השרות שאנו מעניקים לכם חשוב לנו לא פחות מאיכות הבנייה והחומרים. אנו רואים בכם חלק בלתי נפרד ממשפחת תדהר ומחויבים להעניק לכם פתרון מתאים לכל פניה, שאלה או בקשה. חשוב לנו שתדעו שאתם לא לבד, בכל תקופה שבה תפנו אלינו – הצוותים המקצועיים שלנו כאן בשבילכם.

אנו עומדים לרשותכם במספר ערוצים:

בטלפון 8383* / 09-7766101

במייל: [email protected]

הערה משפטית:המידע המובא להלן הינו מידע כללי בלבד לצרכי שיווק, אינו מהווה הצהרה ו/או התחייבות ו/או ייעוץ של קבוצת תדהר ו/או מי מטעמה ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או אחר. העושה שימוש במידע זה, עושה זאת על אחריותו בלבד. כל התכנים הכלולים בעמוד זאת, אין בהם משום המלצה או חוות דעת, ולא נועדו לספק אלא מידע כללי ושיווקי ואמצעי התרשמות בלבד. קבוצת תדהר ו/או מי מטעמה אינם ולא יהיו אחראיים למידע המובא להלן ו/או לנכונותו. בכל מקרה, העושה שימוש במידע ו/או המקבל החלטותיו על סמך המידע, עושה זאת על אחריותו בלבד, והוא מוותר על כל דרישה ו/או טענה ו/או תביעה כלפי קבוצת תדהר וכל מי מטעמה ו/או איזה מהחברות הקשורות אליה, בכל הקשור והכרוך בהסתמכות על המידע בחוברת זאת. ט.ל.ח.