| 2.05.2024 |

אחריות קבלן: מהו חוק המכר?

כמו לכל מוצר שאנו רוכשים ומקבלים עליו אחריות, גם על דירה חדשה יש אחריות שמוענקת ע"י הקבלן שבנה את הדירה. מאחר ודירה היא אחת ההוצאות המשמעותיות בחיינו והיא מגלמת בתוכה סכום כסף גבוה מאוד – האחריות עליה גדולה ומכופלת.

הכירו את חוק המכר – האחריות של הקבלן על הדירה אחרי מסירתה

אז איך נדע מה האחריות של הקבלן מרגע קבלת הדירה, ואיך בעצם נבין אם תקלה שהתגלתה היא במסגרת האחריות או לא? כדי לענות על השאלות הללו, יש את חוק המכר (דירות) התשל"ג 1973, המסדיר את אחריות הקבלן על הדירות אותן בנה.

מה זה בעצם חוק המכר?

חוק המכר (דירות) מסדיר את מערכת היחסים בין הקבלן לרוכשי הדירה לאורך שנים קדימה – מטרתו היא להגן על הרוכש ולוודא שהקבלן לא מסיר אחריות מליקויים שיכולים להופיע אחרי מסירת הדירה. אחריות הקבלן לתיקון הליקויים מתחלקת לשתי תקופות:

  1. תקופת בדק – אחרי מסירת הדירה, רואים את הקבלן כמי שאחראי לליקויים ולתיקונם, אלא אם הוכיח הקבלן אחרת. אורך התקופה הזו נמשכת בין שנה אחת לשבע שנים, בהתאם לסוג הליקוי. לדוגמה: עבור סדקים קטנים, תקופת הבדק היא שנה אחת, ועבור ליקוי בריצוף וחיפוי פנים, נגרות ואלומיניום היא שנתיים. כלומר, תקופת הבדק תלויה בסוג הליקוי אותו יש לתקן.
  2. תקופת האחריות – מיד אחרי תקופת הבדק מגיעה תקופת האחריות שהיא קבועה ואחידה ל-3 שנים. בשונה מתקופת הבדק, בתקופת האחריות הרוכש צריך להוכיח שהתקלה לא נוצרה משימוש בלתי סביר שלו, אלא נובעת מליקוי בעבודה, בתכנון או בחומרים בהם השתמש הקבלן. הוכחה שדורשת זמן ולעתים לא מעט כסף.

תדהר אתכם בכל תקופה

תדהר הינה חברה יזמית קבלנית המחזיקה את כל שרשרת הערך של הלקוח ופועלת על פי שיטה המאפשרת איכות בניה ללא פשרות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. תדהר תמיד בלטה באיכות המוצר ושירות לקוחות ברמה אחרת תחת ההבטחה ללקוח – לבנות בתים שאנשים אוהבים ולייצר רק לקוחות מרוצים.

קבוצת תדהר ממשיכה להוביל את ענף הנדל"ן ולקבוע סטנדרטים חדשים למוצר ולשירות ומעניקה – לראשונה בישראל אחריות לדירה ל-10 שנים.

האחריות של תדהר היא בשורה של ממש לכם, רוכשי הדירות

היא מייצרת עבורכם ערך משמעותי ושקט נפשי. הצעת ערך יוצאת דופן זו מחדדת את החשיבות של היזם והקבלן בסט השיקולים של רכישת דירה – זה חשוב ממי קונים דירה!

זוהי הפעם הראשונה שחברת נדל"ן מעניקה אחריות ללקוחותיה מעבר לנדרש בחוק המכר.

למידע בדבר היקף האחריות המורחבת ותנאיה וכן לרשימת פרויקטים משתתפים, כנסו לתקנון האחריות שמפורסם באתר החברה שלנו.

אנו עומדים לרשותכם:

בטלפון 8383* / 09-7766101

במייל: [email protected]