עידית טובי | 8.11.2023 |

המומחים מסבירים: מה שלא ידעת על מזגן

מה כוללת מערכת המיזוג שמקבלים, ומהן האפשרויות הקיימות מבחינת שיפור ושדרוג מערכת מיזוג האוויר? לאיזה פרמטרים חשוב להתייחס ומתי מומלץ לעשות את כל זה?

מה כוללת מערכת המיזוג שמקבלים, ומהן האפשרויות הקיימות מבחינת שיפור ושדרוג מערכת מיזוג האוויר? לאיזה פרמטרים חשוב להתייחס ומתי מומלץ לעשות את כל זה? עידית טובי, מתאמת תכנון ושירות ללקוח, עושה לנו סדר במערכת.

כאשר מפרט הדירה כולל מערכת מיזוג אוויר מדובר לרוב במערכת מיני מרכזית, שתוכננה על ידי יועצים מומחים, בהתאם לגודל הדירה ולתוכניות שלה. המערכות הרגילות והוותיקות עובדות בשיטת ‘הדלק-כבה’. כאשר התרמוסטט מזהה שהחדר בטמפרטורה שנקבעה הוא מפסיק את עבודת המזגן. במערכת מיני מרכזית לא ניתן לשנות באופן פרטני את הטמפרטורה בכל חדר.

במקרה שהדיירים מעוניינים לשדרג את המערכת, הם יכולים לבחור בין שתי מערכות – מערכת מיזוג מסוג אינוורטר או מולטי-אינוורטר.

במערכת המיזוג מסוג האינוורטר, כאשר מגיעים לטמפרטורה הרצויה בחלל, משתנה תפוקת המנוע. מערכת זו חסכונית יותר בצריכת חשמל לאורך זמן. בנוסף, טכנולוגיית האינוורטר מאפשרת לשלוט בטמפרטורה בכל חדר בנפרד. כאשר הדירה נרכשת לשימוש אישי ולטווח הארוך, אנו סבורים שמומלץ לשדרג את מערכת המיזוג לסוג אינוורטר, למרות שמדובר בהשקעה ראשונית גבוהה יותר.

במערכת המולטי-אינוורטר מספר מזגנים ניזונים ממנוע אחד, אשר עובד בהתאם למספר המזגנים שהופעלו. בכך, נוצר למעשה חסכון משמעותי בצריכת החשמל, שכן רק מנוע אחד עובד. קיימת שליטה נפרדת עבור כל מזגן בכל חדר. אומנם מערכת המולטי אינוורט יקרה יותר מהפתרונות הסטנדרטיים המוצעים בשוק, אך לדעתינו, היא מצדיקה את עצמה בטווח הארוך, לאורך השנים, וגם מהבחינה הכלכלית.

הכנה למערכת

כאשר מפרט הדירה לא כולל מערכת מיזוג, תדהר מספקת לרוב, עם הדירה הכנה למערכת המיזוג שכוללת צנרת, חשמל וניקוז.

באפשרות הדיירים לרכוש את מערכת מיזוג האוויר דרכינו או להתקין מערכת שרכשו בעצמם לאחר קבלת הדירה. כשמבצעים השוואת מחירים בין חבילות המיזוג של תדהר לבין ספקים חיצוניים, חשוב לזכור להוסיף להצעת המחיר שניתנה ע”י צד שלישי גם את עלויות השינוים הנלויים אשר נדרשים בבית לצורך התקנת המזגן. כך למשל, לעתים יש צורך לבצע התאמה של נקודות החשמל, של צנרת אינסטלציה, הנמכות גבס, התקנת ספרינקלרים והתאמה של גובה התקרה. לרוב, שינויים אלה מגולמים מראש במחיר החבילה שמציעה תדהר.

נקודת נוספת למחשבה – ישנו קשר בין מיזוג האוויר למערכות רבות בבית , כדוגמת מערכת החשמל, האינסטלציה, הספרינקלרים, ולעיתים קיים צורך בביצוע הנמכות גבס. לכן, את ההחלטה על שינויים ושדרוגים מומלץ לעשות בשלב סגירת התוכניות (ולא בשלב מאוחר יותר).

לכל שינוי יש משמעות מבחינת העבודות והעלויות, ומומלץ לתכנן ולכלכל את כלל העלויות מראש.

הערה משפטית:המידע המובא להלן הינו מידע כללי בלבד לצרכי שיווק, אינו מהווה הצהרה ו/או התחייבות ו/או ייעוץ של קבוצת תדהר ו/או מי מטעמה ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או אחר. העושה שימוש במידע זה, עושה זאת על אחריותו בלבד. כל התכנים הכלולים בעמוד זאת, אין בהם משום המלצה או חוות דעת, ולא נועדו לספק אלא מידע כללי ושיווקי ואמצעי התרשמות בלבד. קבוצת תדהר ו/או מי מטעמה אינם ולא יהיו אחרמאיים למידע המובא להלן ו/או לנכונותו. בכל מקרה, העושה שימוש במידע ו/או המקבל החלטותיו על סמך המידע, עושה זאת על אחריותו בלבד, והוא מוותר על כל דרישה ו/או טענה ו/או תביעה כלפי קבוצת תדהר וכל מי מטעמה ו/או איזה מהחברות הקשורות אליה, בכל הקשור והכרוך בהסתמכות על המידע בחוברת זאת. ט.ל.ח.